Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Veel gestelde vragen.

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Samuel
Administrator
Samuel


Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 11-04-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Naast me buurman.

Character sheet
Name:: Samuel K. Roth
Age:: 18 Jaar
Race:: Loup Garou

Veel gestelde vragen. Empty
BerichtOnderwerp: Veel gestelde vragen.   Veel gestelde vragen. Emptywo apr 11, 2012 5:40 am

Hier vind je enkele vragen die veelgesteld zijn met een uitleg hoe je dit zou kunnen oplossen. Het is dus zeker handig om dit eerst door te lezen om te kijken of je vraag hier tussen staat voordat je een topic aanmaakt.

____________________________________________

Inloggen en registratie

●Waarom kan ik niet inloggen?
Dit kan enkele redenen hebben. Om in te loggen moet je je namelijk eerst regristeren. Als je dit gedaan hebt, krijg je een email naar jouw emailadres gestuurd waarin je je account moet activeren. Doe je dit niet, kun je ook niet inloggen. Nog een reden is dat Caps Lock aan kan staan, dit is een knopje op je toetsenbord die ervoor zorgt dat je met hoofdletters typt en je naam en wachtwoord zijn hoofdlettergevoelig.

●Wat gebeurt er als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als je je wachtwoord bent vergeten kan hij niet teruggehaald worden maar kun je een nieuwe aanvragen. Je klikt onder het inlogbalkje op 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten' waarna je je emailadres moet invullen en je een email gestuurd krijgt waarin een wachtwoord staat die je kan gebruiken. Zo kun je inloggen, en kan je via instellingen je wachtwoord weer (eventueel in de oude) veranderen.

●Wat moet ik doen als ik een ander nieuw emailadres heb?
Je kunt zelf je emailadres bijwerken via instellingen en dan profiel. Bovenaan kun je je nieuwe emailadres invullen. Als je je emailadres veranderd moet je er wel aan denken ook gelijk je wachtwoord in te vullen, anders wordt je emailadres niet veranderd.

●Ik heb geen activitatie email gekregen?
In dit geval kan het zijn dat er iets mis is gegaan waar wij verder niks aan kunnen doen. Wat je in dit geval wel kunt doen is contact op te nemen met één van de beheerders die je account dan zullen activeren.


__________________________________________


Instellen en veranderingen van het profiel


●Hoe kan ik mijn instellingen veranderen?
Om je instellingen te kunnen veranderen moet je bovenaan de pagina op het kopje 'profiel' klikken waarbij je een heel overzicht ziet van die je kunt veranderen en instellen. Als je wat zou willen veranderen moet je de gewenste balkjes invullen met de tekst die je wilt of bolletjes invullen die je aangekruist wilt. Heb je dit gedaan klik je onderaan de instelpagina op verzenden.

●Wat is het verschil tussen informatie en mijn profiel?
Ten eerste is het belangrijk om te weten dat informatie- informatie betreft over jou als persoon. Je kunt ervoor kiezen om je geboortedatum en bijvoorbeeld je hobby's in te vullen, maar als je dit liever niet hebt is het geen probleem dit niet te doen. Je profiel is echter wel belangrijk om helemaal duidelijk in te vullen. Dit bevat namelijk de informatie over jou character dat jij gaat spelen en voor andere gebruikers is het fijn om alles te weten wat hij/zij over jouw character zou moeten weten. Als je net geregristeerd bent kun je je profiel activeren door op het knopje te drukken wat dan op de pagina verschijnt waarna je alles kunt invullen.

●Wat is het zogenaamde 'setje'?
Het setje is een woord dat de woorden avatar en onderschrift samenvoegt. Een avatar houdt het plaatje in, een soort vierkantje, dat je ziet als je een bericht plaatst. Je avatar moet met een mens te maken en overeenkomen met het persoon dat jij voor je character hebt gekozen. Je avatar kun je veranderen bij profiel -> avatar. Je onderschrift bevat ook een plaatje wat met je character te maken heeft en ook telkens onder je geplaatste bericht verschijnt. Deze is te veranderen bij profiel -> onderschrift.

●Hoe krijg ik mijn onderschrift te zien en hoe moet ik hem erin zetten?
Als je je onderschrift wilt instellen onder het kopje 'onderschrift' zie je een wit vlak. Hier kun je behalve een plaatje ook (alleen) een tekstje in zetten. Om je plaatje toe te voegen ga je naar een uploadsite zoals 'www.tinypic.com' of 'www.plaatjesupload.nl' Hier kun je je plaatje uploaden en nadat je dit gedaan hebt zie je enkele codes staan. Als dit gebeurd moet je de code kopieëren waarvoor staat: Code voor forums. Als je deze code dan plakt in het witte balkje waarin je je onderschrift kunt veranderen zie je even later het plaatje verschijnen. Om hem in te stellen zodat hij altijd automatisch onder je berichten verschijnt ga je naar profiel -> voorkeuren -> onderschrift automatisch inschakelen.


______________________________________________


Berichten plaatsen


●Hoe kan ik een eigen topic openen?
Een topic houdt hetgene in waar je steeds berichten onder elkaar plaatst die met elkaar te maken hebt zodat het een soort verhaal wordt. Als je zelf wilt beginnen met het 'verhaal' kun je een topic openen door naar een gewenst gebied te gaan in de RPG die je zelf kunt kiezen, op het gebied te klikken en vervolgens op 'Nieuw onderwerp' te klikken. Typ je bericht, bedenk zelf je titel en nadat je op verzenden hebt gedrukt zal je topic verschijnen voor andere leden.

●Hoe kan ik ergens een bericht plaatsen?
Als je zelf geen topic wilt maken kun je reageren op topics van andere leden. Klik op het gewenste topic waar jij op zou willen reageren en nadat je dit gedaan hebt kun je onderaan op verzenden drukken waarna je bericht door iedereen te zien is. Let er wel op dat je niet in een topic post waarin duidelijk vermeld staat dat het voor bepaalde personen is!

●Hoe kan ik een bericht wissen?
Je bericht wissen kan alleen als je de laatste bent die gereageerd heeft. Heeft na jouw post iemand anders gereageerd kan dit niet meer. Als je perongeluk twee keer achter elkaar dezelfde post plaatst kun je contact op nemen met één van de beheerders om te vragen één post te verwijderen.

●Waarom kan ik sommige gebieden niet zien en anderen wel?
Sommige forums kunnen voorbehouden zijn aan bepaalde gebruikers of groepen. Om deze te bekijken, lezen, berichten te plaatsen, enz. heb je speciale rechten nodig, die alleen de moderators en beheerders kunnen verlenen. Neem contact op met één van de beheerders.

______________________________________________


Niveau's van leden en berichten


●Wat zijn beheerders?
Beheeders, ook wel Admins, zijn leden die de hoogste rang op zich nemen. Deze kunnen dingen in/op het forum veranderen. Op dit moment zijn de Admins: Lauren en Darren

●Wat zijn Moderators?
Moderators zijn ook wel onderbeheerders. Deze dienen ook om leden te helpen met hun problemen net als de Admins en kunnen ook enkele dingen veranderen in/op het forum. Op dit moment zijn de Moderators: x.

_______________________________________________


Overige

●Hoe kan ik meldingen plaatsen?
Sommigen berichten bevatten spam. Spam houdt in dat het lid zich niet aan de regels houdt. Dit kan door middel van in zijn/haar post minder dan drie volledige regels te typen. Meld dit door naast de post op '!' te klikken en daar te vermelden wat het lid verkeerd doet in zijn post en één van de Moderators of Admins zal het persoon een waarschuwing geven.

●Wat is het portal?
Het portal is eigenlijk een soort homepage waar je op kunt zien welke leden online zijn en welk seizoen het in de RPG is. Wel handig om in de gaten te houden dus.

Heb je zelf vragen die in deze uitleg kunnen staan en die je niet tegenkomt? Stuur 1 van de beheerders een PB en wie weet staat jouw vraag er binnenkort ook bij.

Nog iets toe te voegen, vragen of opmerkingen? PB een van de beheerders.

MVG, Het Team


Copyright Sammy Wierdsma.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://seasonshivers.forumactie.com
 
Veel gestelde vragen.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: »GENERAL :: General Information :: Information-
Ga naar: